הרוצה להמשיך להשתמש ולשהות בסוכה ביום שמיני עצרת, כגון שבאו אליו אורחים רבים לשמחת תורה ואין לו מספיק מקום בביתו, יוריד חלק מהסכך בשיעור של לפחות ארבעה טפחים (כשלושים ושלושה ס”מ, ויש אומרים שהם כשלושים ותשעה ס”מ) על ארבעה טפחים, כך שנעשה היכר שהוא שוהה בזוכה שלא לשם מצוות הסוכה, ואז רשאי לאכול ולישון בסוכה גם ביום שמיני עצרת. (מקראי קודש, תתמט-תתנ).
כמו כן, יש לדעת שאיסור ‘בל תוסיף’ הנ”ל קיים דווקא ביום שמיני עצרת, אך לאחר מכן – מותר (רמ”א, סימן תרסו). והטעם שרק בשמיני עצרת אסור, משום שרק הוא סמוך לחג (מ”ב סק”ו).
יש שהיו מפנים הכלים מהסוכה בערוב יום השביעי אף שלא היו צריכים לכלים אלה בבית, וזאת כדי לגלות בכך שכל עשיית הסוכה אינה להנאה אלא משום גזירת הבורא ישתבח שמו.